Båtutleie



BOOK BÅT HER:  https://romis.no/booking/lillesand-explorer-as-batutleie



Båtene

Lillesand Explorer AS leier ut 3-5 joller for innaskjærs bruk. Motorene er av merke Yamaha og firetaktede. 

Båtene og prisene er

  • BÅT nr. 1: Askeladden 14 fot (oransje båt, 5 personer) med 4 hk Yamaha: 720 kr dagen eller 200 kr timen
  • BÅT nr. 2: Veslefrikk 14 fot (hvit båt for 5-6 personer) med 20 hk Yamaha: 950 kr dagen eller 300 kr timen
  • BÅT nr. 3: KMV With 528, 17 fot (6 personer) med 40 hk 2024 modell Yamaha med nøkkelstart: 1300 kr dagen eller 400 kr timen. Båt nr. 3 krever båtførerprøven. Det gjør ikke de andre båtene.


Salgs- og utleiebetingelser

  • Det betales ved booking.
  • Du må kunne svømme og du og dine gjester må ha på deg godkjent flyteutstyr hele tiden mens dere er i båten
  • Du leier båten på egen regning og risiko.
  • Båten er for innaskjærs bruk og skal ikke føres ut på åpent hav
  • Du må respektere merker og regler for ferdsel til sjøs og avpasse farten til omgivelsene.

  • Du må benytte lanternen dersom du fører båten når det er mørkt.

  • Du leverer båten fra deg båten i samme stand som du overtok den.

  • Du behandler båten varsomt og melder i fra om ev. skader.

  • Du fortøyer båten forsvarlig.

  • Når du setter fra deg båten etter endt leietid vil du feste den slik du hentet det, dvs. festet i 4 punkter, 2 foran og to bak, ved hjelp av fortøyningene på brygga. Tauene som er festet på brygga skal ikke tas med, da de er tilpasset båten og plassen.

  • Bensintanken fylles opp etter endt tur til der hvor bensinen stod ved leiestart. Dersom du ikke ønsker å fylle bensin, må dette avtales særskilt.


Betaling

Betaling skjer via bookingløsningen på

https://romis.no/booking/lillesand-explorer-as-batutleie

Oppgitte priser er ink. mva.


Angrerett

Leietaker kan kostnadsfritt angre kjøpet i 14 dager etter bestilling. Lengre angrerett er også mulig, ved å kontakte utleier.

Angremelding sendes til fjordgata@gmail.com


Klagehåndtering

Klager rettes til utleier innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 ellerwww.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her:http://ec.europa.eu/odr.